Fossheims kvalitetspolitikk forplikter oss til å forvalte oppgavene overfor tiltaksdeltagere, ansatte, kunder, samarbeidspartnere og det ytre miljøet i hht ISO 9001, ISO 14001 og ISO 45001.
For å oppfylle kravene i ISO standardene samt lover og forskrifter har vi fokus på følgende områder:
- Brukers individuelle behov og kravene i bestillingen fra NAV
- Leveranser basert på kundens bestilling og oppdragsavtale
- Forankrede strategier og etablerte prosedyrer
- Kompetanse hos alle ansatte
- Ansatte og brukeres medvirkning og utvikling
- Samarbeidet med oppdragskunder, arbeidsgivere, NAV og bydeler
- Bruk av faglige forankrede metoder i arbeidet med tiltaksdeltakere (eks. ved bruk av empowerment, Motiverende intervju (MI), Supported Employment (SE), Målrettet miljøarbeid, SCI, Karrierverktøy
- Levere tjenester og service med høye krav til miljøbevisst atferd
- Stille krav om miljøsertifiserte leverandører og miljømerkede produkter
- Kildesortere alt som kan sorteres