Vår kvalitetspolitikk skal bidra til å sikre ønsket kvalitet i henhold til de tjenester vi leverer. Kvalitetspolitikken skal sikre at Fossheim forvalter oppgavene overfor ansatte, tiltaksdeltagere, kunder, samarbeidspartnere og miljø, på en god og betryggende måte.
Dette oppnås ved å:
- Sette bruker og kundens behov i fokus
- Ta samfunnsansvar
- Arbeide mot en løsningsorientert bedriftskultur
- Sikre høy kompetanse hos alle ansatte
- Sørge for at de ansatte trives
- Etterleve Fossheims strategier og etablerte prosedyrer
- Følge faglige forankrede metoder (eks. ved bruk av empowerment, Løft, Målrettet miljøarbeid, SCI, Karrierverktøy og SIA (praktiske og teoretiske oppgaver)).

Fossheim er eQuass-sertifisert. eQuass sikrer blant annet at vi som bedrift definerer, dokumenterer og implementerer vår kvalitetspolitikk ved å fastsette langsiktige kvalitetsmål, og er forpliktet til kontinuerlig forbedring. eQuass legger vekt på brukermedvirkning, og at deltaker settes i stand til å være aktør i egen prosess.