Fossheim søker ny kollega!
Fossheim er en arbeidsinkluderingsbedrift som legger til rette for menneskelig vekst og utvikling. Vi har som visjon å få mennesker til å lykkes, og bedriften arbeider metodisk for at hver enkelt skal nå sine mål.
Fossheim søker en engasjert avdelingsleder til ett års vikariat, med mulighet for forlengelse, til vår tilrettelagte avdeling Aktiv Hverdag
Fossheim er en arbeidsinkluderingsbedrift som legger til rette for menneskelig vekst og utvikling, ut fra den enkeltes forutsetninger og behov. Fossheim har som visjon å få mennesker til å lykkes, og vi arbeider metodisk for at hver enkelt skal nå sine mål. Fossheim holder til i nye lokaler på Nedre Kalbakken. Bedriften har 44 ansatte og 157 tiltaksplasser. Vi har et nært samarbeid med NAV og Oslo kommune. Fossheim tilbyr i dag tiltakene Arbeidsforberedende trening (AFT) og Varig tilrettelagte arbeidsplasser (VTA).
Aktiv Hverdag er en unik kompetanseavdeling for arbeidstakere som har et særskilt behov for tilrettelegging og oppfølging. Kvalifisering og utvikling av den enkeltes ressurser skjer gjennom tilrettelagt arbeid, kursing og sosial trening. Vårt mål er å gi alle muligheter til å utvikle og vedlikeholde kunnskaper og ferdigheter, samtidig som de opplever å ha innflytelse på egen arbeidshverdag. Arbeidsoppgavene tilpasses den enkeltes forutsetninger, ressurser og behov og arbeidsdagen blir individuelt tilrettelagt med stort fokus på både forutsigbarhet og variasjon.
Aktiv Hverdag har 11 ansatte og 34 arbeidstakere. Avdelingsleder vil ha det faglige, økonomiske og administrative ansvaret for avdelingen. Som leder må du evne å skape tillit, motivere og utfordre, men samtidig være tydelig.
Arbeidsoppgaver:
- Daglig drift av en faglig og motivert avdeling
- Utstrakt samarbeid med bydeler, pårørende og boliger
- Utvikle avdelingen i tråd med arbeidstakernes behov
- Utarbeide individuelle tiltak for arbeidstakerne
- Fastsette mål, prioritere tiltak og evaluere systematisk for å oppnå resultater
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelor nivå
- Videreutdanning innen ledelse og/ eller ledererfaring
- Erfaring med utfordrende adferd hos utviklingshemmede
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Ser muligheter og ressurser i mennesker
- Er kreativ, engasjert og strukturert
- Godt humør!
Vi kan tilby:
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et spennende, godt og variert fagmiljø
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
Ønskes mer informasjon om stillingen, ta kontakt HR-leder Irene Dahm 99309137 eller mail irene.dahm@fossheim-as.no
Søknadspapirer returneres ikke, og aktuelle kandidater vil fortløpende bli innkalt til intervju.
Jfr. arbeidsmarkedsloven § 21 må politiattest fremlegges før ansettelse.